5 Eylül 2008 Cuma

Cuma Gecesi Sineması;Sympathy for Lady Vengeance




Sympathy for Lady Vengeance’de; işlemediği bir suçu üstlenmek zorunda kalıp Kyoungju Kadın Hapishanesi’nde 13,5 yıl yatan Lee Geum-ja’nın hikayesi anlatılıyor. Hapise düştüğü gün intikam alma sürecini başlatan ve bu amaçla ileride özel bir hizmet talep edeceği mahkum arkadaşlarına akla hayale gelmedik güzellikler yapan Lee Geum-ja; kendisini bu duruma sokan kişiyi bizzat kuracağı mahkemede yargılayacağı günün hayaliyle yaşamaktadır. Bu arada intikam almayı düşündüğü kişinin de kendine göre planları vardır…

Kuzey Kore’li casusu, soyguncu çifti, kocasını ve kocasının metresini öldürdükten sonra pişirip yiyen “cadı”sı, menfaatçi rahibi, sakat pastacısı ve çılgın fahişesi ile Fellini biçimciliğine sahip grotesk bir sirki andıran İntikam Meleği; Chan-Wook Park’ın intikam üçlemesinin en iyi görüntü ve ses çalışmasına sahip. Hem renkli hem de siyah-beyaz versiyonu bulunan İntikam Meleği’nin en az senaryosu kadar etkileyici unutulmaz bir “soundtrack”e sahip olduğunu da hatırlatalım.

Chan-Wook Park' ın intikam üçlemesinin bu üçüncü filmi yine diğer filmlerde olduğu gibi hayranlık uyandıran bi girişe sahip,daha çok OLDBOY la tanınan üçlemenin son halkası olan bu film izlenmeye değer.Çarpıcı,düşündürücü bir son,harika bir giriş daha ne olsun.Son dönemlerde yükselişte olan uzak doğu sinemasına korku filmleri haricinde adım atmamışlar için hoş bir giriş,ilerleyen "cuma"larda üçlemenin diğer filmlerini de paylaşmaya çalışacağım şimdiden iyi seyirler...

Linkler 100mb lık rapidshare linkleridir...

24 yorum:

Ebru ER HASANÇEBİ dedi ki...

http://www.vivon-dio-ggi.blogspot.com/ Yepyeni bir blog, güzel anlatımlar olacağına inanıyordum, nitekim ilk yazısıyla varlığını gösterdi. Belki destek olmak istersiniz.

delikanlı dedi ki...

Hoş bi ilk yazısı var ebru öneren sensen takibe değer.

Ebru ER HASANÇEBİ dedi ki...

Hımm, çok güzel bir iltifattı bu çok teşekkürler. Beğenmene de ayrıca sevindim. İlgilendiğin için sağol.

ne ben olabildim ne de başkası dedi ki...

yaf nightwatching die bi filmden bahsetti arkadaşım bulamadım sende var mıdır acep? rembrandt'ın aynı adlı tablosunun öyküsünden uyarlanmış. yönetmeni de peter greenaway imiş:):)
bu arada bahsettiğin bu filmi de çekecek misin bana, bi ara yeniden görüşelim de ben sana boş dvd getireyim di mi ya:)))

delikanlı dedi ki...

dvd yi düşünme sen:D
yok ama izlemek istiyorsan bulurum

ne ben olabildim ne de başkası dedi ki...

yaa bulur musun gerçekten, çok merak ettim o filmii:))
ama bunu indiriim de isliim emek olmadan yemek olmasın hep di mi:)))

delikanlı dedi ki...

ne ben olabildim ne de başkası;yaw o filmin linklerini buldum ama altyazısını bulamadım ben,arkadaş nerden duymuş ki o filmi?

pRncfRn dedi ki...

Rüşvet karşılığı çeviri yapılır ^^

delikanlı dedi ki...

prncfrn;fiyatın nedir söyle:)

pRncfRn dedi ki...

Fiyattan maksadın para ise hööst!

Sen gel birlikte çevirelim ^^
Metni yaani :p

delikanlı dedi ki...

prncfrn;nasıl olur bilmem ki :)

ne ben olabildim ne de başkası dedi ki...

arkadaşım pariste doktora yapıor orda sinemada islemiş bu filmi:)
yaaa prncfrn lütfeen çevirrrrr:)))

düş penceresi dedi ki...

Minlendiniz efendim... :)-> Cool mim: Nefretlik durumlar.

Vladimir dedi ki...

bu filmi merak ediyordum zati hemen izleyecegim pazar aksami bu tarz filmleri izlemeyi seviyorum haftaya gerilim dolu basliyor daha pazartesi gunu cart ve curt ediyorum iste. Iste boyle

:)

delikanlı dedi ki...

düş penceresi;nefretlik durumlar=mimlenmek dermişim:) ehe:)
en yakın zaman da isteğiniz yerine getirilecektir efenim

vladimir;umarım pazartesi bolca seni cart curtlatacak denli hoşuna gider film:)

kubio dedi ki...

Jenerik; kadın, beyaz, kırmızı: göz zevki budur amk.müzikleri oldboyunkiler kadar süper olmasa da çok güzeldi.Kemanların konuştuğu soundtracke ı nerden bulabilirim acaba ?

delikanlı dedi ki...

kubio;filmiz izledikten sonra ben de aradım soundtrackıni ama bulamadım en azından rapidshare linki şeklinde ama torrent sitelerinden indirebilirsin.
www.mininova.com da sympathy for lady vengeancenin soundtracki için torrent var baktım şimdi oldboy'un sountrackini de http://www.zshare.net/download/10829064ee1f83/dan indirebilirsin kontrol etmedim ben de yeni indiriyorum şimdi.

kubio dedi ki...

feyk değilse bi zahmet dürt çekiyim bende :D

pRncfRn dedi ki...

Delüü baksana,
Caterina Büyük Şehirde ve Rüya Bilmecesi ni izledin mi?
Naap et bul bence, olmadı ben sana çekiim yolliim kargoynan :)

delikanlı dedi ki...

"rüya bilmecesi"ni sil baştan'a duyduğum hayranlık neticesinde aynı yonetmene ait olması nedeniyle izlemiştim,Caterina va in città nın türkçe altyazısı yok ama malesef,çıkana kadar beklemem gerekecek sanırım

pRncfRn dedi ki...

Dublajı olması gerek Kanal1'de izlemiştim ben ilk olarak :)

Rüya Bilmecesi pek sevilmemiş galiba?
Zaten ortalama bulanlar pek yok, ya çok seviliyor ya da nefret ediliyor :)

delikanlı dedi ki...

prncfrn;ortalama bulmuştum ben halbuki filmi:)

Goddess Artemis dedi ki...

Eski bir yazımda, hem bu filmden bahsetmiş, hem de original motion picture soundtrack albümünden ana tema müziğini podcast olarak yayımlamıştım dinlemek isteyenler için: Sinema Günleri Vol. XVI

delikanlı dedi ki...

Goddess Artemis;sen de sevmişsin baya yazından anladığım kadarıyla,çoğu insan oldboy'u daha çok beğendiğini söylese de seririn ilk filmi olan sympathy for mr.vengeance nin daha güçlü bi sinemasal anlatımı olduğu kanaatinde,izlediysen serinin diğer filmlerini görüşlerini yazman beni memnun eder