27 Ağustos 2010 Cuma

Açılma Rehberi

Alıştığın bir düşünce sistemini terketmek kolay değil,var olan mantık sisteminin yerine yenisini koymak(hem de hiç gerek yokken) zor geliyor;çünkü gercekten zaman ve efor harcanması lazım bu uğurda.Heteroseksüel arkadaşlarıma karşı ikiyüzlülüğü terketmeye karar verdiğimde aklımda asla unutmamam gereken şeyler olarak kodlamıştım bunları.
Madem benim için bir efor harcayacaklar buna nasıl itebilirim onları diye düşündüm bir müddet,almak istediğin yanıtı çoğu zaman kendi tepkilerinle belirliyorsun.Cinsel yönelimimi insanlara sunuş tarzım onlardan alabileceğim onay üzerinde çokca etkili olacaktı,bunu red yada kabul edilebilir bir seçenek olarak insanların önlerine sunmaktansa,karar mekanizmalarını kısmen ortadan kaldıracak bir yöntem düşünmeliydim,onları onlara açılmam konusunda hazırlıksız yakalamalıydım,ki bunun için en uygun yol ilk basamakta konuyu mümkün olduğunca önemsizleştirip rastgele bir sohbet içinde dillendirmekten geçiyordu,bana göre bunun şöyle bir avantajı var,o denli doğal bir şekilde sunuyorsunuz ki karşınızdaki insana,hazırlıksız olduğu,muhtemelen daha once bu konuya çokca kafa yormadığı için sizin doğallınız durumu önemsizleştirip üstünde konuşulmayacak hale getiriyor ve kişi o konuyu daha sonra düşünmek için rafa kaldırıyor.Bu aşamada doğallığın yanında karşı tarafın hassasiyetlerine göre provake edici de olmaya çalışıyorum düşünceyi raftan geri aldığında önyargıları hücum edebilsin diye bu son derece önemli.
Böylece kişinin kafasına bir tohum ekip onu istediği gibi büyütmesine izin vermiş oluyorsunuz.İkinci bir araya gelişinizde iste ortaya karşı tarafın empatisini kazanmak adına mağduriyetler giriyor.Kişinin görüşmediğiniz müddet boyunca serpilip büyüttüğü önyargılarını yıkma noktanız işte burası.


Toparlayıp sonra devam edeceğim

5 yorum:

obez ve şişman bir sevgi dedi ki...

önyargı ile özgüven eksikliği aynı anlamlı gibi geliyor bana. bunlara zarar görmeme refleksini de ekleyip grup yaptırabilirim.

ben kafamı artık çokca yormuyorum. onu karşımdakinin ellerine bırakıyorum biraz. o sallasın bi öne bi arkaya

obez ve şişman bir sevgi dedi ki...

önyargı ile özgüven eksikliği aynı anlamlı gibi geliyor bana. bunlara zarar görmeme refleksini de ekleyip grup yaptırabilirim.

ben kafamı artık çokca yormuyorum. onu karşımdakinin ellerine bırakıyorum biraz. o sallasın bi öne bi arkaya

zey0zey dedi ki...

biseksüelim ve bir bayan.bu konuyu arkadaşlarımın yanında çok sıkça açıyorum şakayla karışık.off hatuna bak ne güzel, erkek olsam var yaa, bin tane şeyim olsa bininide ona veririm gibi =) artık alıştılar bu şakalarıma ve ciddi ciddi hoşlarınada gidiyo bu durum ve açıklasam sanki hiç sorun olmaz gibi.ama erkekler bu konularda daha katılar

Sade dedi ki...

geçen akşam bir dostum aradı, "sade yaaa ben kendimden 10 yaş küçük bir adama aşık oldum, ama insanlara bunu nasıl açıklıycam bilemiyorum" dedi. ben de dedim ki "oğlum hasta mısın nesin, koskoca bi eşcinselsin sen, yanında sevgilim diye bir erkek götürüyosun, kimse yaş farkını görmez bile", "aaaa ewt yaaaa saçmaladım di mi" diye cevap verdi. saçma geliyo bazen hepsi, sonuçta aşk da sex de iki kişi (grup sex hariç) arasında yaşanan bir olay.. ben bir kadını sevmişim, erkekle yatmışım, kadının kulağını yalamışım, adamın elini tutmuşum kime ne ki? bana sorsa biri hetero musun eşcinsel misin diye vereceğim tek bir cevap var "nooldu canım beni mi beğendin?".. ama işte insan yakınında olan insanlara kendini olduğu gibi sunmak istiyor. ben bir deistim, ilk fırsatta gidip nüfus cüzdanımdan müslüman hanesini sildirdim. bu da böyle bir şey işte, en özeli en mahremi hakkında da olsa yalan söylemek istemiyo insan, özellikle de sevdiklerine.. ne yaman çelişki annem.. hem kime ne, hem dürüst olmak.. en güzeli olduğun gibi görün.. beğenmeyen zittirsin gitsin zaten..

karakedi dedi ki...

iyi mi yapıyorum bilmiyorum ama, bazen ofisteki oğlanlarla "canım, cicim, bebeğim, bi alt dudak ver bakim" modunda birbirimize takılmalarımız oluyor; gerçeği bilseler böyle bi muhabbete girmezler belki de, sanırım bunlar konuyu önemsizleştiriyor.

toparlamanı bekliyoruz!