7 Ağustos 2008 Perşembe

Hastamız bir doktor!

Mail grubundan aldığım bir mail beni fazlasıyla şaşırttı "psikologlardan seçmeler" gibi bir başlığı vardı sanıyorum.Mailde sözü edilen doktorlardan birine yorum yazdım,cevaben şaşırtıcı bir mail geldi.Bunu sizinle paylaşmak isterim.

Gönderdiğim:

Konu : eşcinsellik

Bir doktor adayı olarak yazınızdaki bilgisizlik,önyargı üzdü beni açıkcası!Cehalet gizlenmesi gereken bir şey olmalı ifşa edilen değil!Bu cümleleri kurmak zorunda olmak ne acı!

Gelen cevap:

sevgili mert;
e-postanızda yazdıklarınızı okuyunca bilgisizliğinizi ve anlamaya çalışmak yerine önyargılarınıza yenik düşmüş olduğunuzu gördüm, bende sizin adınıza çok üzüldüm.
eşcinsellik kader değildir, değişebilir. bence bir ruhsal hastalıktır ve tedavi edilmelidir. ancak kişi hasta olduğunu kabul etmiyorsa ona "sen hastasın" demekte doğru değildir, saygı duymak gerekir. eşcinsellerin saygın ve ahlaki değer yargılarına uygun yaşam tarzlarına, örgütlenme haklarına, varoluş ve özgürlük mücadelelerine saygı duyuyorum. ancak eşcinselliğin doğal bir eğilim ve normal bir durum olduğunun ilan edilmesine, yaygınlaştırılması veya özendirilmesi çabalarına, topluma bir model veya üçüncü bir cinsiyet olarak sunulmasına karşıyım. siz fikirlerime katılmaya bilirsiniz, bunu kabul edebilirim ama "cahilsiniz" suçlaması yaparak hakaret etmeniz kabul edilemez. ayrıca hakaret için kullanılan sıfat kişinin kendisini ele vermesi durmudur. dediğiniz gibi cehalet gizlenmesi gereken bir şey olmalı ifşa edilen değil!
yüzlerce "eşcinsel" hastam oldu, "yalancı eşcinsel" hastalarımın bir kısmı iyileşti bir kısmı yeteri kadar istemediği ve inanmadığı için başaramadı. "gerçek eşcinsel" hastalarım ise yaşadıklarını anlamlandırdı, toplumla ve kendisiyle çelişmeden keyifli yaşamanın yollarını buldu, içlerindeki huzursuzluk ve ruhlarındaki fırtına sona erdi.
saygılar.
dr.keçe

Gönderdiğim

Amerikan Psikoloji Birliği eşcinselliğin sapıklık olmadığını ve eşcinsel bireylerin ruh sağlıklarının yerinde olduğunu 26 Şubat 1990 tarihli deklarasyonunda şöyle ifade ediyordu:

"Eşcisellik ne bir hastalıktır ne de moral bir yoksunluktur. Sadece toplumdaki bir azınlığın sevgiyi ve cinselliği ifade tarzıdır. Gayların ve lezbiyenlerin , ruhsal olarak sağlıklı oluşu birçok araştırma ile belgelenmiştir. Araştırmalar cinsel yönelimin temelinin yaşamın ilk yıllarında hatta olasılıkla kısmen doğumdan önce atıldığına işaret etmektedir. Eşcinselleri "Onarma" girişimleri psikolojik üniformaya bürünmüş sosyal önyargıdan başka bir şey değildir. Cinsellik ve cinsel yönelim, varlığımınızın temel unsuları olarak kişisel koheziflik duygumuzun ve dünyada rahat ediş düzeyimizin önemli belirleyicileridir. Eşcinselliğin bir hastalık veya ahlaksızlık olduğu varsayımı, bu azınlığa dahil bireyler için kendini ifade etme, sevme ve insanlığa bağlılığın en derin formlarını acı çektirici bir suçlanma ve kendinden nefret etme yoluyla bu an bir duygusal, sevisel ve spiritüel hapishane yaratır. Sağlıklı ve kendi insanlığı ile barışık heteroseksüeller, eşcinseller nedeniyle içsel tehdit yaşamazlar. Sağlıklı heteroseksüeller, eşcinselleri baskı altına alma gereği duymazlar. Sağlıklı heteroseksüeller eşcinselleri "onarma"ya kalkışmazlar. Bu gün toplumun karşısındaki esas mesele neden insanların birbirini belli bir şekilde sevdikleri veya bu sevgiyi aradıkları değil, nasıl olup da bazılarının sevmekte bu kadar yetersiz olduğudur."

Eşcinselliğin bir hastalık olduğuna inanmanız tedavi edilmesi gereken bir yanılsama ne yazik ki.Homofobiniz için bir psikologla görüşmenizi tavsiye ederim.

Eşcinsellik hakkında daha iyi bilgilenmeniz,çoğunluğun dediğine değil,doğrulara kulak asmanız umidiyle!
Saygılarımla
http://www.kaosgl.com
yahut
o212 244 57 62 nolu eşcinsel danışma hattından bilgi edinebilirsiniz.

.

23 yorum:

Nakhar dedi ki...

sinirlerim gerildi yine... ya bu adam doktor filan değil, ya da toplum yalakalarından sadece birisi... ama iyi cevap vermişsin ben olsam bir söyler iki söyler baktın nanay cevap vermezdim... sanırım iki mail olmuş nitekim...

bende de böyle bir anı vardı sanırım okumuş yorum bırakmıştın... oğlunuzun kadınlığa özentisi var sendromunu anneme yaşatan doktor hikayesi... :(

gaykedi dedi ki...

pek anlayacağını zannetmiyorum o doktorun, çünkü ön yargıları var, ama gene de sen iyi yapmışsın belki bir parça daha üzerinde araştırma yapar senin sayende bu konunun ...

Adsız dedi ki...

benim olayda dediğim gibi ''hipkrat yemini'' bi yerine girsin diyorum başka bişey demiyorum,çünkü çok öfkeliyim...

Özellikle de babamın beynini şu hastalık saçmalığyla dolduran pskytrist e :@

delikanlı dedi ki...

nakhar:sinir olunmayacak gibi değil,oğlunuzun kadınlığa özentisi var...iletini okurken de çatlamıştım sinirden



gaykedi:araştırma yapacağını hiç sanmıyorum bundan sonra baya bi mailleştik.adam eşcinsellik hastalıktır diyor başka birşey demiyor.Bilimsel gerçekleri gözardı edip nasıl bunu savunursunuz diyorum kendi gözlemlerimle diyor.hastalık göreceli bi kavram değildir oysa,ben şimdi çıkıp şizofreni bi hastalık değildir diyebilir miyim?



rogue:sayıları da az değil yobazların türk tabibler birliğinden bununla ilgili bi yaptırımları var mı diye bilgi almaya çalışacağım.Gelişmeleri bloğumdan paylaşmaya çalışırım!

Emre KORLU dedi ki...

BEN AŞIRI SİNİRLENDİM O HERİFE HAYDUT YA RESMEN HASTALIKLI OLAN ONUN O BEYNİ..İLERDE KENDİ ÇOCUĞU DOĞUNCADA BÖYLE OLURSA BİR HASTALIK MI DİYECEK..
BİZ Mİ İSTEDİK..GAY OLMAK DIŞARI ÇIKTIK AAA BİR ERKEK HADİ AŞIK OLALIM DİYE..
BU KADAR SAÇMA CAHİLCE BİR ŞEY OLABİLİR Mİ YA..
BEN O ADAMA NELER YAZARDIM NELER..
O DÜNYADA YAPILAN ARAŞTIRMALARI OKUMYOR HER HALDE..
BU DOĞUŞTAN GELEN BİR ŞEY SONRADAN OLUNMUYOR..
BEYİN İLE ALAKALI BİR ŞEY..
LANET EDİYORUM BU HERİFLERE..BİRDE ÜZERLERİNE İÇİME ÇEKEREK TÜKÜRÜYORUM..

ŞAHMARAN dedi ki...

öncelikle o doktorun şunu bilmesi gerekiyor;eşcinsellik sonradan öğrenilen bir ders değildir..vücudun içine giren bir hastalıkta..
ve gerçek eşcinsellik.yalancı eşcinsellik diye bir ayrımda yoktur.doğuştan gelen bir özelliktir bu.
iyileştirdim demiş.evet o öyle zannedebilir ama hastalık olmayan bir şey iyileştirilemez.
iyileştik diyen o bireylerde evlenirler ve hayattayken ölürler işte.

Adsız dedi ki...

Prof. Oktay Sinanoğlu, Doçentler Profesörlerden daha bilgili demişti. Sonrasında Prof. Yalçın Küçük, öğrencilerden cahil profesörler var demişti. Bugün gelinen noktada görüyoruz ki tıp noktasında bizden daha cahil doktorlarımız da var. Yazık..

mischa dedi ki...

ben bi heteroseksüel olarak eşcinsel eğilimlerden dolayı içsel tehdit hissetmediğim gibi, herkesin kendi tercihlerini rahatça yaşamasının hayata renk kattığı, onun tuzu biberi olduğu, yaşamı yaşanılır hale getirdiği kanısındayım. konuyu kabullenemeyen veya sindiremeyen şahısları birey olarak görmüyor ve buradan şiddetle kınıyorum!

Yesil Kurba dedi ki...

merhaba,şans eseri okuduğum blogundaki bu yazı beni şaşırtmasa da gece gece sinirlerimi tepeye zıplatmaya yetti. Daha yeni mezun bir psikolog adayı olarak malesef bu mantıkta bir dolu doktorun ortalarda olduğunun farkındayım. Ama senin de kendisine belirttiğin gibi bilim dünyasında eşcinsellik artık hastalık olarak tabi ki de görülmüyor. Psikiyatristlerin el kitabı olarak bilinen, ve bence insanları etiketlemekten başka bir işe yaramayan korkunç kitap DSM'den 1986'da kaldırıldı eşcinselliğin bir "psikolojik rahatsızlık" olduğu ibaresi. Sanırım o "doktor" arkadaş baya bir gerilerde kalmış. Bence de çok yazık...
Umarım insanlar eşcinselliğin bir "tercih" olmadığını bir gün öğrenirler...

delikanlı dedi ki...

gay-yorAraştırmaları okuyup kendine göre yorumluyor sanırım.Adam kendi pazarını yaratmaya çalışıyor.Eşcinsellik hakkında görüşlerini göz önüne aldığımızda çocuklarını normal(!)leştirme arzusundaki ailelerin bu amaçları için para hesabı yapmayacakları aşikar.

delikanlı dedi ki...

salihson araştırmalar uzun yıllardır çevre koşulları tarafından belirlendiğine inanlılan eşcinselliğin,pek de öyle olmadığını, doğumdan önce şekillendiğini gösteriyor.yalancı eşcinsellik gerçek eşcinsellik diye bi ayrım olup olmadığı hakkında bi bilgim yok.Bu noktaya vurgu yapman hoşuma gitti,bilgilenmeye çalışacağım!

okan yükselTürkiye deki eğitim sistemi teorik bilgilerin depolanması şeklinde olduğu için ve doktorların öğrenmesi gereken çok fazla teorik bilgi olduğu için,işin esas kısmını oluşturan ama ne yazık kı geçip kalmaya çok da etkisi olmayan "tıbbi etik" "halk sağlığı" eğitimleri,sınıf geçme derdindeki öğrencinin kolayca gözardı edebileceği dersler oluyor.Ve işte sonuç da bu!Etikten yoksun para kazanma derdinde sapkın doktorlar!

mischakonuyu kabullenemeyen şahısların konu için otorite kabul edilenler olması ne acı değil mi?

delikanlı dedi ki...

yeşil kurba Merhaba,eşcinsellik hakkında ciddi bi okuma içerisine girmek istiyorum,bilgilerinden faydalanmak isterim yesil kurba,saat11igeciyordu@hotmail.com u eklersen sevinirim,görüşmek dileğiyle

Adsız dedi ki...

:S
insanlar en azından bilimde gerçekten ilerlemenin tek yolunun şu at gözlüğünü çıkarmak olduğunu anlasınlar. bir psikolog nasıl empati kuramadan, kendi düşünce ve önyargılarını da yok saymadan bir insanı anlayabilir yada bir problemi varsa çözebilir?
eğer birgün psikolog'a gidecek olursam ilk soruyu ben soracağım herhalde...

delikanlı dedi ki...

türk tipi bilim oluyo sanırım bu pembe kundura,doktor seçerken gerçekten dikkat etmemiz gerekiyor

pRncfRn dedi ki...

Haha çok komik ya :)
Ben bu adamla görüşmek istiyorum abi beni değiştirsin lütfen.
Ailemin değiştirmek için döktüğü onca para boşuna gitti, kapılarda kavga edildi 'Bu değiştirilecek birşey değil, zaten o da istemiyor, aksi bir terapi psikolojisini alt üst edebilir' denilerek kovunuldu :)
Ne kadarsa vericem beni ruh hastası yapmadığı sürece :p

delikanlı dedi ki...

prncfrn benim karşıma hiç bu adam gibi doktor olduğu halde homofobik olabilmiş,kendini tıptan üstün sayan yaratık denk gelmedi,psikolojisini alt üst edebiliriz diyerek doktoruzunuz bu konu hakkında terapi yapmayı reddetmesi gayet hoş
bahsettiğim adamın insanı ruh hastası yapmamaması gibi bi ihtimal var mı!sen sana inanan güvenıp de gelmiş bi insanı alıyorsun ve ömür boyu kendini redde zorluyorsun,üstelik beynini yıkadığın o insandan da muhtemel azılı bi homofobik yaratıyosun,yaw sinirlendim gene

pRncfRn dedi ki...

Sinirlenme, kimse de bu kadar aptal olmasın, araştırsın, ne nedir bilsin gitsin.
bu tarz insanlar her yerde var nasıl ki biz de her yerdeysek. Komedi, geçiniz. :)

Adsız dedi ki...

şu dr amca yı merak ettim bir kaç seans gitsemmi* ya ben tamamen heterosexuel bir kadın olur çıkarım ( malum hastalık ya kangren gibi işe yarmayan bölge kesilir ve vucut kurtulur) yada amca diplomasını fes eder :D

delikanlı dedi ki...

diagonal ehe aramızda para toplayıp göndersek mi buna,haketti adam:)

gaykedi dedi ki...

"şunu" okudunuz mu arkadaşlar? sanırım doktorumuz yeterince bilinçli olmayan aileler ve eşcinseller üzerinden para kazanmak ve ünlü olmak istiyor.

delikanlı dedi ki...

Cem Keçe Sabah gazetesinde cinsel sorunlar hakkinda mektup yanitliyormus!gaykedi

gaykedi dedi ki...

ay simdi hatırladım bu benim hakkında homolojiye 1 sene önce post "girdiğim" kişi yahu :)

bu da "bonus" saçmalıkları.

Adsız dedi ki...

Cehaleti paylaşan insanları şiddetle kınıyorum...